۱۳۹۰ مرداد ۲۰, پنجشنبه

ینی الله واقعا دیده؟!

داشتم با خودم فکر میکردم ینی الله کانگورو و پاندا رو دیده یا نه فقط گاو و عنکبوت و مورچه وشتر دیده. موز و گیلاس و انبه و پرتغال تامسون و والنسیا رو هم دیده یا نه فقط گندم و خرما و زیتون دیده.استرالیا و زلاند نو با تیرینیداد و توباگو هم میدونه کجاست یا فقط جای شام و حجاز حبشه رو میدونه. برف و تگرگ و کولاک رو هم دیده یا نه فقط بادهای سوزان رو دیده.. چیزی از قمرهای مریخ و اورانوس هم گفته یا نه فقط از خورشید و ماه که از چشمه ی سیاه مشرق در میاد و به طرف مغرب میره تا بخوابه سخن گفته. ینی واقعا الله میدونسته در جایی از زمین نصف سال روز هست یا نه فقط برای سرزمین حجاز گفته هر وقت ماه رمضان حلول  کرد روزه بگیرید؟؟؟

۱۳۹۰ مرداد ۱۳, پنجشنبه

آیا الله مرض داره؟

یارو اومده میگه کارت سوخت داری بهم بنزین بدی میگم واسه چی؟
میگه میخوام برم تا نمیدونم چند فرسخی خیلی تشنم شده روزه ام رو بشکنم.
بهش میگم خب چرا همینجا آب نمیخوری؟
میگه استفتاء کردم گفتن اگه اذیت میشی برای روزه میتونی تا فاصله فلان فرسخی رو بری روزه رو بشکنی و برگردی و بعدا به جاش یه روز دیگه روزه بری!!!
گفتم واسه چی آخه خب همین جا روزه رو بشکن و بعدا یه روز دیگه برو چه فرقی میکنه اخه اینجا و اونجا؟
گفت نمیشه این حکم خدا هست و حتما مصلحتی توشه.
هر چی فکر کردم تنها مصلحتی که تو این قضیه دیدم الاف شدن این رفیقمون بود و هدر رفتن بنزین من بدبخت.خداییش این الله هم مرض دارها!

من از ماه رمضون متنفرم!

من از ماه رمضون بیزارم چون از بوی گند دهان متنفرم، متنفرم چون دوست دارم تو خیابون بدون ترس شلاق چیزی بخورم، متنفرم چون دوس دارم توی دریا آبتنی کنم ، متنفرم چون دوس دارم نهار رو بعضی وقتا بیرون بخورم ،، متنفرم چون حالم از غذا خوردن نصفه شب و نهار نخوردن ظهر به هم میخوره، متنفرم چون از ماه های تقویم بیگانه قمری خوشم نماد، متنفرم چون از آداب و رسوم بیگانه متنفرم،متنفرم چون از ربنا چه جعلی چه اوریجینال  بدم میاد...کلا ازش متنــــــــــفرم

مسلمان جان می دونی تقلید از مرجع تقلید ینی چی؟

تقلید در لغت به معنای قلاده به گردن انداختن است.مثلا وقتی میگویند :"قَلَدَ السَیفَ" یعنی شمشیر را بر گردن قلاده کردن.در اصطلاح اصول فقه اسلامی هم به همین معناست و وقتی میگویند عامی از مجتهد تقلید میکند یعنی گفتار او را همچون قلاده بر گردن میگذارد.